Muno har to ulike typer fagledere. Instrumentspesifikke; som har arbeidsoppgaver med å veilede og gi faglig støtte (for sitt instrument) til alle deler av Muno. Vi har også fagledere for psykososiale forhold, der faglederne jobber i team og fungerer som rådgivere. Hver fagleder har blitt spesielt valgt ut på bakgrunn av sin særskilte erfaring og utdanning. Fagteamets funksjon og formål er å fungere som en ressurs, kvalitetssikring og kontrollorgan innenfor sine (fag)områder.
Psykososialt fagteam
Medlemmene av Munos psykososialt fagteam jobber med tilrettelegging, videreutvikling og forbedring av faktorene trygghet, trivsel, og motivasjon i alle ledd av Munos tilbud. Fagtemaet består av flere fagrepresentanter som oppfyller spesielle kriterium: særskilt god og relevant utdanning og erfaring.
Simon Udnes Jordnes
Fagleder i førskolepedagogikk
Simons fagfelt og fagkunnskap ligger hovedsakelig hos barn i barnehagealder. Han er utdannet barnehagelærer fra UiA, og har en del erfaring med å jobbe i barnehage i noen år. Simon blir også ferdig med master i musikkterapi sommeren 2021 fra NMH.
Alle bør få oppleve musikk og gleden musikk kan gi. Simon mener at dette selvfølgelig også gjelder barn i barnehagealder. Å utforske lyd, instrumenter og musikk kan bidra med å skape gode opplevelser for barnet, og dermed skape mye musikkglede. Gleden ved disse musikkopplevelsene ser Simon på som det viktigste. Det ligger også et stort utviklingspotensial hos barn ved å utforske og lære om musikk. Det gir muligheter for utvikling både fysisk/motorisk, kognitivt og emosjonelt.
Instrumentspesifikke fagledere
Hvert instrument har en fagansvarlig som bidrar med instrumentspesifikke perspektiver og i tilrettelegginger for/utvikling av didaktikk for Munos lærere. Instrumentfaglederne har også arbeidsoppgaver innen utvikling og strukturering av undervisningsmetodikk tilpasset de ulike undervisningsformene (en-til-en, gruppeundervisning, fjernundervisning, låtskriving, musikkproduksjon, band, konserter og events) og utvikling av instrumentspesifikke rammeplaner. Metodikken skal ha et langsiktig perspektiv, og skal ses i sammenheng med didaktikken.
Are Valen Lund
Fagleder i rytmisk piano
Are startet sin musikalske løpebane i det lokale skolekorpset, og utdannet seg senere ved NISS (nå Westerdals Oslo ACT) og Universitetet i Oslo. Han har mastergrad i musikkvitenskap og jobber til daglig som pianolærer og frilansmusiker. Are har vært innom flere instrumenter i årenes løp, men har etter hvert slått seg til ro bak tangentene. Som pedagog har han bred og land erfaring med ulike stilarter, aldersgrupper og nivåer.
Håvard Haugland
Fagleder i musikkproduksjon og låtskriving
Håvard Haugland har bachelorgrad fra Paul McCartney’s Liverpool Institute for Performing Arts, hvor han
studerte Songwriting og Music Production. Han har undervist elever i alle aldre i mange år, og han har god erfaring med både gruppeundervisning og en-til-en undervisning. Håvard behersker godt alle populærmusikalske sjangre, som rock, pop og jazz. I tillegg til å være lærer er han aktiv som utøvende musiker og studioprodusent i Oslo, men har de siste 4 årene satt hovedfokuset på å jobbe og skrive i studiosammenheng sammen med artister. Har også erfaring med å skrive til briefs for bla. Warner/Chappell. Å gi riktig støtte for elevens utvikling er veldig viktig for Håvard, og han tror at alle elever får ekstra utbytte for sitt arbeid hvis man fungerer både som veileder og lærer.