Husk at du kan bruke mobilen til elevene som læringsverktøy! 

Opptak av timene kan gjøres frivillig dersom elev og lærer samtykker elever – både for timer fysisk og online. Opptak av timer kan skape merverdi for eleven i form av at den kan bruke det som referanse til øvingen hjemme.  

Opptak kan også tilføre en læringsverdi i form av økt innsikt og forståelse, da man både hører sin egen stemme/instrument, og feedbacken man får fra læreren “på tape” – noe som kan gjøre det enklere å forstå tilbakemeldingen og bedre implementere forslagene i øvingen sin. Man får også mulighet til å høre samme instruksjon flere ganger noe som kan minimere risikoen for at man går glipp av noe.  

Noen elever er av en læringstyper som foretrekker audio/video over skriftlige notater, og dermed er opptak av timene et bedre verktøy for slike elever en skiftelige notater. 

Opptak kan være spesielt verdifullt de elevene som kun har timer annenhver uke som ønsker å ta opp timen, da det går lang tid mellom hver gang de har timer. 

Å ta opp hele timen kan bli veldig lange opptak med liten nytte, da det kan være mye dødtid og prat underveis, men det kommer an på hvordan du gjør selve timen. Det er bedre å bare ta opp spesifikke øvelser som er nyttige.